dag 1 - Reisverslag uit Bushwick, Verenigde Staten van odilon - WaarBenJij.nu dag 1 - Reisverslag uit Bushwick, Verenigde Staten van odilon - WaarBenJij.nu

dag 1

Blijf op de hoogte en volg

28 Augustus 2016 | Verenigde Staten, Bushwick

Om 9.15 ben ik vanochtend vanuit Schiphol vertrokken naar Newark, New Jersey. Eenmaal door de douane heen werd me verteld dat ik nog een keer was geselecteerd voor een extra fouillering. Ik vraag me nog steeds af waarom ik extra gecheckt moest worden, aangezien ik geen tulband of iets dergelijks droeg en ik ook geen nerveuze zenuwtik had ( voor zover ik weet). In het vliegtuig werd ik aangesproken door een meisje die ook stage gaat lopen in NY, heel toevallig! Ze zag dat ik het boekje waar iedereen van Punch in geschreven had ( jullie zijn schatten) zat te lezen en maakte daaruit op dat ik ook voor langere tijd in New York zou zijn.
Na een tijdje met haar en haar moeder gekletst te hebben stelden ze voor dat ik een stuk met hun mee kon reizen vanaf het vliegveld. Wat ben ik blij dat ik dat aanbod aangenomen heb zeg... Als ik alleen was gegaan was ik nu nog niet in mijn hostel geweest denk ik, want ik snap namelijk echt nog de ballen van de New Yorkse subway. Het scheelt wel dat Amerikanen ontzettend behulpzaam zijn. Van koffer dragen tot meelopen naar de halte, zonder dat je er uberhaubt om vraagt. Een behoorlijke meevaller dus.
Na veel hulp van iedereen ben ik dus eindelijk in mijn hostel beland. Dat was even slikken. Het is heel mooi en netjes, daar niet van. Maar er lag een of ander monster op het bed dat eigenlijk voor mij was en de andere typetjes die ik ontmoette waren ook niet echt al te florissant. Gelukkig heb ik nu wel alweer wat anderen ontmoet die me een stuk leuker lijken, dat scheelt ook weer.
Mijn hostel bevindt zich in Bushwick ( Brooklyn), nummer 7 van de hipste wijken ter wereld. Hoe de wijk aan die naam is gekomen is voor mij nog een vraag. Ik schrok me dood. De straten zijn vies, overal ligt eten en vuilniszakken ( het ruikt echt hetzelfde als Thailand) en er lopen bijna alleen maar Latino's rond. Ondanks deze viezigheid en een lichtelijk gevoel van onveiligheid is het ook wel onwijs ruig om mee te maken. Er zitten hele families in de voortuinen hun vrije dag door te brengen. Overal Spaanstalige muziek en bbq lucht. Verder is er ook heeeel veel straatkunst, wat ik natuurlijk helemaal geweldig vind. Het schijnt dat ik nu een beetje het shady gedeelte van de wijk heb gezien, en dat het echte hippe nog een paar haltes verderop is. Daar gaan we deze week dus maar eens achter komen.
Nu ben ik vooral heel moe en helemaal klaar met de dag. Ik ga zo meteen lekker in bed liggen en me mentaal voorbereiden op morgen. Spannend.....

  • 29 Augustus 2016 - 14:07

    Liset:

    Haha ood, jou handen trillen altijd als een malle. Heftige indrukken zo te horen, maar wel vet om mee te maken. Geniet ervan, hopelijk blijven de monsters en vuilniszakken voortaan uit je buurt.

  • 29 Augustus 2016 - 16:36

    Noor:

    Haha precies wat ik dacht Liset!
    Misschien beschouwden ze je trillende handjes als een extra zenuwtikje?!
    Leuk om te lezen wat je doet Odi, hou ons vooral op de hoogte!
    Hoop dat je buiten je stage genoeg tijd hebt om van de stad te genieten, want er is heel wat mooiers dan wat je nu verteld hahah..
    Veel succes op stage
    (L)

  • 30 Augustus 2016 - 02:39

    Lianne:

    Jouw eerste verslag leest alsof ik erbij ben...hihi.
    Leuk hoor! Ben heel benieuwd naar nummero due!
    Enjoy, nichtje! Xxx

  • 31 Augustus 2016 - 08:58

    Sadok:

    nou nou nou wat wil je daarmee zegen geen tulband hahahahahaha
    Gr collega van da Kale Janssen

  • 31 Augustus 2016 - 13:08

    Femela:

    Ah Ood leuk allemaal nieuwe indrukken die je opdoet, al zijn sommige misschien wat smerig haha. Ben heel erg benieuwd hoe je stage gaat bevallen en het New Yorkse leven! Benieuwd naar je volgende update <3

  • 31 Augustus 2016 - 18:48

    BEST YEARMATE EVER (lonnie):

    WOW, Odi hoe cool!!! Nu al heel veel zin in je volgende berichtje... keep us updated!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 24 Aug. 2016
Verslag gelezen: 236
Totaal aantal bezoekers 3724

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2016 - 08 Februari 2017

Stage in the Big Apple

Landen bezocht: