mijn eerste week als een New Yorker - Reisverslag uit Bushwick, Verenigde Staten van odilon - WaarBenJij.nu mijn eerste week als een New Yorker - Reisverslag uit Bushwick, Verenigde Staten van odilon - WaarBenJij.nu

mijn eerste week als een New Yorker

Blijf op de hoogte en volg

03 September 2016 | Verenigde Staten, Bushwick

Hi y'all! We zijn alweer bijna een week verder. Er valt veel te vertellen over die week aangezien er helemaal niets te vergelijken is met mijn 'werkweken' in Nederland. Van kroegavonden en af en toe naar college naar 40 uur werken.
Best even wennen moet ik zeggen, maar een goede ervaring en tot nu toe heel goed te doen. Ze zijn tegen alle verwachtingen super aardig en grappig op mijn werk, vooral m'n supervisor waar ik nogal bang voor was na de bitch-mails die ik gekregen had omdat ik een week te laat kwam. In het begin was het echt even pittig om alles onder de knie te krijgen, ze werken namelijk met tig verschillende programma's om het zo efficiënt mogelijk te maken, maar als je het mij vraagt wordt het er alleen maar inefficiënt door. Het werk zelf is geen hogere wiskunde, het is vooral administratief met een marketing achtergrond. Maar prima, ik denk dat elke oriënterende stage er ongeveer zo uit ziet.
Ik heb geluk aangezien er nog een andere Nederlandse stagaire is, Ianthe. We kunnen elkaar telkens een beetje helpen en natuurlijk leuke dingen doen na het werk. Zo zijn we gister naar Grand Central Terminal en TImes Square gegaan. Gister zijn we bij Top of the Rock geweest( top van Rockefeller Center). Dit was echt een geweldige ervaring, kijk maar naar de foto's!
Ianthe zit in the Webster, de appartementen waar ik 22 September ook ein-de-lijk in mag. Ik zit pas een week in mijn hostel maar vind het afschuwelijk. Miscchien ben ik een beetje de prinses op de erwt maar het bevalt me gewoon echt niet. Het enige wat ik leuk vind is de hostelsfeer om het maar even zo te noemen: constant nieuwe mensen ontmoeten die over het algemeen heel makkelijk in de omgang zijn. Maar verder zitten er dus bedbugs ( waarschijnlijk niet in onze kamer maar alsnog DRAMA), is er geen kluis, is er een code i.p.v. een sleutel waardoor iedereen die hier ooit geweest is binnen kan komen, er is geen airco met 32 graden en 3 pers op een kamer, de badkamer is altijd bezet, en zo kan ik nog wel even doorgaan... Maar goed, nog maar 18 daagjes en dan kan ik naar de Webster Apartments.
Maar so good so far, alles bij elkaar is het een super ervaring tot nu toe. Van elke dag lunchen in Madison Square Park ( tegenover mijn werk) tot drie keer de verkeerde metro pakken, maar daardoor wel underground optredens meekrijgen van straatmuzikanten. De stad zelf is super mooi en ik heb nog maar een klein gedeelte gezien. Ik hou jullie op de hoogte!

  • 08 September 2016 - 21:29

    Joanne & Tess:

    hoi Odilon, we vinden je blog echt leuk. Het is goed om alles op te schijven want dan heb je iets om over een paar jaar terug te kijken. Wij zijn ook 2 jaar geleden in grand central geweest en als je daar naar de beneden verdieping gaat zijn er superveel eet tentjes, heel mooi en superleuk om te zien! grote aanrader. We zijn benieuwd wat je nog allemaal gaat doen en gaan zeker al je blogs bijhouden! superveel plezier nog in new york.
    groetjes tess en joanne

  • 11 September 2016 - 18:00

    Gertie Sastra:

    hallo Odilon , Leuk om iets van je te lezen .john heeft dat voor mij op de mail gezet.Hoop dat je de tijd goed gebruikt naar werk om veel te gaan ondernemen ,veel groetjes van corry en peter ,hou je taai.Groet Gertie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 24 Aug. 2016
Verslag gelezen: 202
Totaal aantal bezoekers 3727

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2016 - 08 Februari 2017

Stage in the Big Apple

Landen bezocht: