Een maand later - Reisverslag uit Bushwick, Verenigde Staten van odilon - WaarBenJij.nu Een maand later - Reisverslag uit Bushwick, Verenigde Staten van odilon - WaarBenJij.nu

Een maand later

Blijf op de hoogte en volg

11 Oktober 2016 | Verenigde Staten, Bushwick

Hi allemaal! Jullie zullen allemaal wel gedacht hebben waar die reisblogs nou bleven. Ondertussen zijn we al een maand verder na m'n laatste blog..
Door alle drukte en stress heb ik het een beetje langs me door laten gaan, maar niet getreurd want hier is mijn nieuwe verslagje!
Er is veel veranderd sinds ik de laatste keer geschreven heb. Ik ben nu namelijk verhuisd naar de Webster Apartments en het bevalt ontzettend goed. Ik zit in hartje Manhattan (34th Street , 10th avenue voor de kenner) , vlakbij de Empire State building, Times Square en Madison Squar Garden. Qua locatie top dus!
Wanneer je hier de deur uitloopt, loop je ook regelrecht de drukte en chaos in, wat ik echt heerlijk vind(behalve wanneer ik haast heb).
Verder zitten er onwijs veel Nederlandse meiden hier, het is dan ook echt een vrouwenresidentie.. Van de ene kant super leuk, van de andere kant jammer omdat je minder snel met andere culturen in contact komt. Maar ik vind het prima zo hoor, wanneer je zo lang zo ver van huis bent is het fijn om een beetje Nederland bij je te hebben als het ware.
Daarover gesproken, goed nieuws: de Sastra's komen me volgende week 2 weken opzoeken en Iris en Rodin komen een week nadat zij weg zijn. Suuuper veel zin in!
Het is ook fijn omdat ik me de laatste tijd wel een paar keer best alleen heb gevoeld, ookal heb ik veel contacten. Iedereen is gewoon heel erg op zichzelf kn zo'n enorme stad waardoor het moeilijk is om echt 'vrienden' te maken. Maar ook dat begint steeds beter tenworden hoor, het heeft natuurlijk tijd nodig.
Op m'n werk gaat alles z'n gangetje, niks speciaals. Ik ben nu helemaal gewend en voel me niet meer de nieuweling haha.

Ik heb van meerdere mensen de vraag gekregen wat ik nou precies doe, buiten m'n stage. Nou ik zit echt niet elke avond op Times Square totdat de zon weer opkomt. Ook hier is het werkleven het gewone normale , hectische leven. Na werk ga ik sporten, een artikel voor welikedrinks schrijven, shoppen, netflixen of ergens iets lekkers eten wanneer we geenbzin hebben in de webster voer.
Ook de weekenden zijn niet zo actief en bijzonder als velen waarschijnlijk verwachten. Dit komt doordat je een stad heel anders benadert wanneer je er woont dan wanneer je er voor een kortere tijd bent. Tuurlijk doe ik toeristen dingen, maar ik doe ook vooral lekker op m'n gemak en ga gewoon ergens een hapje eten met een groepje of gewoon door een wijk heen struinen ipv zo veel mogelijk bezoeken en zien. Onbewust zie je overigens heel veel, ookal ben je er niet Perse naar op zoek.
Al met al, ik heb het goed naar m'n zin. Heb mijn plekje gevonden in deze gigantische stad, af en toe heimwee, maar dat hoort er bij!
Mochten jullie vragen hebben of gewoon een keertje wollen bijkletsen, app me gerust. Wees wel gewaarschuwd want ik vergeet af en Twente reageren zoals de meeste van jullie wel weten, niks persoonlijks maar komt gewoon door de drukte #htg .

Kusjessss Odi

  • 11 Oktober 2016 - 19:23

    Lianne:

    Je geniet!!! Deze ervaring neemt je niemand meer af!

  • 17 Oktober 2016 - 17:44

    Marijke Hamers:

    Hai Ootje,
    Wat fijn dat je het zo naar je zin hebt!
    Geniet van het komende bezoek!!
    Dikke kus van omarijke

  • 26 Oktober 2016 - 10:17

    Shirley:

    Ha die Odilon! Mooi dat je al gewend bent en geniet als een echte wereldmeid. Je doet het super zoals je het beleeft. Fijn om te lezen hoe je je voortbeweegt in deze wereldstad en het ook ervaart. Kun je weer mooi in je rugzak stoppen!
    Ons winkeltje is mooi geworden, alleen zijn we met onze compagnon gestopt. We hebben nu onze winkel in de salon gemaakt en zijn hier super blij mee. Hadden we veel eerder moeten doen!! Maar via een lange omweg van maanden ploeteren en zweten is het er dan van gekomen! Laque Nzo. Je hebt de primeur, niemand weet nog van deze naam... kun je het Martin en Natascha ook vertellen :)

    Geniet van je lieve ouders' gezelschap en we lezen je verhalen!
    Dikke kus van ons allen XXX

  • 22 November 2016 - 12:02

    Gertie Sastra:

    Hallo odilon heb je het nog naar je zin? Is weer even wennen nu weer iedereen naar huis is je moet maar denken dat je de helft er heb opzitten .Hier is als goed de drukke maand van december staat weer voor de deur. Marga en Heinz doen vele groetjes en ook fijne feest dagen in new york. Hou je taai groetjes Gertie.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 24 Aug. 2016
Verslag gelezen: 1274
Totaal aantal bezoekers 3718

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2016 - 08 Februari 2017

Stage in the Big Apple

Landen bezocht: