het normale leven in NYC - Reisverslag uit Bushwick, Verenigde Staten van odilon - WaarBenJij.nu het normale leven in NYC - Reisverslag uit Bushwick, Verenigde Staten van odilon - WaarBenJij.nu

het normale leven in NYC

Blijf op de hoogte en volg

14 September 2016 | Verenigde Staten, Bushwick

Hola a todos! Ik vind alle berichtjes en reacties van iedereen super leuk! Leuk om te zien dat iedereen aan de andere kant van de wereld mijn avonturen een beetje kan maken.

De leuke en interessante dingen beleef ik vooral in de weekenden. Het is heel grappig dat ik geen idee van wat ik me moest voorstellen van leven in NYC, terwijl het eigenlijk gewoon doodnormaal is. Nu doe ik nog wat toeristen dingen maar ik ben vooral aan het werk en doe geen uitzonderlijke dingen, die films wel altijd doen vermoeden. Heel stom maar het verbaasde me toch echt even.
Ook het beeld wat ik van New York had klopte niet helemaal, mede door films en series die zich hier afspelen. Het is zeker niet minder, maar gewoon heel anders.

Zo heb ik doordeweeks echt niet veel spannends gedaan, het werkleven is echt begonnen en ik moet er nog steeds aan wennen haha. Stage begint wel echt te wennen, de meeste dingen kunnen Ianthe en ik ondertussen wel zonder hulp.

Zaterdag ben ik naar Little Italy en China Town gegaan, waar ik absoluut geen spijt van heb. Little Italy was onwijs toeristisch en leuk om eens te zien, maar niet heel bijzonder als je al vaker in Italië bent geweest ( klinkt heel verwend maar zo is het helaas). De wijk rondom Little Italy heen daarentegen is geweldig. Super hip, veel leuke winkeltjes, eettentjes en restaurantjes. Zo'n verassing elke keer wanneer ik denk dat ik elke hippe wijk gezien heb, ik er op de plek waar ik het 't minst had verwacht gewoon weer een tegenkom.
Chinatown ligt aan Little Italy vast en is een stuk minder hip, maar wel echt bizar. Hier woont gewoon echt een hele community aan Chinezen. Echt niet normaal. Er ligt een parkje in het midden van de wijk, waar denk ik zonder te overdrijven zo'n 350 Chinezen zaten. Andere volkeren ( op de toeristen na dan) zie je daar ook gewoon niet.

Nadat ik in Chinatown was geweest moest ik samen met Ianthe helpen op een event; een soort horeca wat we moesten doen. Best raar eigenlijk maar ja het was prima om te doen en leuk om the Flatiron Room te zien wanneer het helemaal vol zit. Het is echt een goed concept hoor en er hangt een geweldig sfeertje! Vervolgens kregen we ook lekker eten in het restaurant wat super lekker was.

Vervolgens zijn we samen met Sora op stap gegaan. Jawel, het is me gelukt om binnen te komen zonder mijn ID te vervalsen ( dat durf ik niet hoor na het incidentje van een paar jaar geleden). Ianthe was in contact gekomen met Walter, een promotor. Het is hier blijkbaar dus normaal dat zo'n promotor er voor zorgt dat een hele club vol staat met leuke meisjes, zodat er veel mannen binnen komen die vervolgens dubbele entree moeten betalen.
Zo zijn we dus gister eerst naar een sportbar gegaan (overal hingen schermen met sport op en tegelijkertijd was iedereen aan het dansen, heel apart). Daar kwamen we gewoon binnen door onze ID-kaart te laten zien, Walter had duidelijk een dealtje gesloten met de uitsmijter. Vervolgens hebben we daar een tijdje gezeten, gratis cocktails en hapjes gekregen en na een tijdje stopte een SUV voor de deur die ons naar de andere club bracht. Echt bizar, super vet om eens mee te maken, en er uiteraard vaker gebruik van te maken.
Ook bij die club moesten we gewoon ID laten zien, waar de uitsmijters chagrijnig van werden omdat we al de zoveelste minderjarige waren. Echt belachelijk eigenlijk, ze hebben gewoon een standaard aantal minderjarige die ze dmv dealtjes binnen laten... Totaal niet corrupt ook. Nouja daar kwamen we dus ook gratis binnen en kregen we constant drinken. De club zelf was wel leuk ookal heb ik wel eens een veel leuker feestje meegemaakt, maar ach mij hoor je niet klagen.

Zondag nadat we een beetje uitgebrakt waren hebben we echt de toerist uitgehangen.. Met de Circle Line een boottocht gemaakt langs Staten Island, Shutter Island en Lady Liberty uiteraard. Leuk om het eens te doen maar ik zou het niet persé aanraden.

Ondertussen ben ik alweer aan mijn 3e werkweek begonnen. Vandaag hebben we meegeholpen op een groot event met zo'n 120 gasten. We konden uiteraard nog niet veel doen aangezien het de eerste keer was waardoor we vooral met Evelina mee moesten lopen. Volgens mij willen ze ons over een tijdje inzetten om ook dit soort events te organiseren en managen wat wel echt een super leerzame uitdaging zou zijn!
Je bent als event manager eind-verantwoordlijk wat best een behoorlijke taak is, maar wel iets wat ik echt graag zou willen leren.

Verder kan ik volgende week eindelijk uit het hostel, ik moet zeggen dat de wijk wel enorm begint te wennen en ik me geen moment meer onveilig voel, maar ik heb ondertussen wel gewoon echt wat behoefte aan privacy. Ook kijk ik er naar uit om de andere meiden uit the Webster te ontmoeten. Een paar heb ik trouwens zaterdag tijdens het stappen al ontmoet, maar er zijn er blijkbaar nog véél meer. Een ware Dutch-girls community, en dan zeg ik iets over Chinezen...

Ik hoop dat ik jullie weer even een goede update heb kunnen geven en dat jullie je een beetje een beeld kunnen vormen van mijn dagelijks leventje hier. Het is hier ondertussen tijd om naar bed te gaan, dus jullie horen volgende week weer van me!

  • 14 September 2016 - 13:58

    Marijke Hamers:

    Het klinkt goed allemaal!Wat fijn, dat het je het leuk vind!!
    Dikke knuffel! &

  • 28 September 2016 - 09:48

    Gertie Sastra:

    Fijn dat het je wat beter bevalt ,groetjes van corry en peter hou je taai. Gertie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 24 Aug. 2016
Verslag gelezen: 268
Totaal aantal bezoekers 3734

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2016 - 08 Februari 2017

Stage in the Big Apple

Landen bezocht: